پرش به محتوا
منوی اصلی
منوی اصلی
انتقال به نوار کناری
نهفتن
ناوبری
صفحهٔ اصلی
تغییرات اخیر
مقالهٔ تصادفی
راهنما دربارهٔ مدیاویکی
راه روشن
جستجو
جستجو
ایجاد حساب
ورود
ابزارهای شخصی
ایجاد حساب
ورود
صفحههایی برای ویرایشگرانی که از سامانه خارج شدند
بیشتر بدانید
مشارکتها
بحث
در حال ویرایش
آیه ۹۸ از سوره بقره
صفحه
بحث
فارسی
خواندن
ویرایش
نمایش تاریخچه
ابزارها
ابزارها
انتقال به نوار کناری
نهفتن
عملها
خواندن
ویرایش
نمایش تاریخچه
عمومی
پیوندها به این صفحه
تغییرات مرتبط
صفحههای ویژه
اطلاعات صفحه
هشدار:
شما وارد نشدهاید. نشانی آیپی شما برای عموم قابل مشاهده خواهد بود اگر هر تغییری ایجاد کنید. اگر
وارد شوید
یا
یک حساب کاربری بسازید
، ویرایشهایتان به نام کاربریتان نسبت داده خواهد شد، همراه با مزایای دیگر.
بررسی ضدهرزنگاری. این قسمت را پر
نکنید
!
[https://t.me/soleimani_ardestani/4670 فایل صوتی] متن زیر برگردان فایل فوق توسط هوش مصنوعی و بدون ویرایش، حاوی اشکالات زیادی است. بسم الله الرحمن الرحیم آیه ۹۸ سوره بقره آیه قبلش آیه ۹۷ این بود من کان عدوا لله و ملائکته بله آیه ۹۷ این بود قُلْ مَن كَانَ عَدُوًّا لِّجِبْرِيلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلَىٰ قَلْبِكَ بِإِذْنِ اللَّهِ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ وَهُدًى وَبُشْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ ﴿٩٧﴾ ساده است این بگو که هر کس دشمن جبرئیل او یعنی جبرئیل نازل قرآن را بر قلب تو به اذن الله یهودیان میگفتند چرا جبرئیل قرآن را برای مثلاً ما نیاورد چرا برای اقوام دیگر آورد برای دیگران آورد به این خاطر دشمن مثلا جبرئیل بودند میگه من هر کس که دشمن جبرئیل هست بگو که او به مثلا خودش که این کار نکرده بود با اذن پروردگار باعث خدا این قرآن را بر قلب تو نازل کرد در حالی که تصدیق میکرد آنچه را که نزد خودش بود پیش خودش بود ما نظر خودش بود پیشین اون زمان بود اون را چی میکرد که من عرض کردم همین متونیه که الان هست همین متونیه که الان هست همین متون را پیامبر تصدیق کرده نه اینکه عوض شده باشه بعد از اسلام که اینو توضیح داد و خودم و بشرا للمومنین هدایت و بشارت است برای مومنین قرآن که باز اینو توضیح دادم هدایت است برای مومنین فوق العاده کلیدیه تکرار بکنم ببینید هدایت و بشارت است برای مومنین معنای بعضی کلمات اگر کسی متوجه نشه کل قرآنو کلیدی یعنی چه هدایت و بش پس برای مومنین مومن که هدایت شدن یه وقت اشتباها نفهمیم که مومنین یعنی مسلمانا اگه مقصود از مومنین مسلمانا که هدایت شدند چرا که نمیتونه قرآن بگه فقط برای این مسلمونا این قرآن هدایت پس چرا هدایت و بشارت دست برای مومنین مومنین کین میگم کلیدیده برای اینکه اینجا کسی که هنوز قرآن هدایتش نکرده ممکنه مومن باشه ببین هدایت و بشارت است برای مومنین برای مومنین یعنی یک کسانی هستند که هنوز قرآن هدایتشون نکرده ولی مومن هستند کیا قرآن هدایت میکنه اونی که بخواد تسلیم حقیقت باشه از بین انسانها اونایی که میخوان به حقیقت گردن بنهند اونا رو قرآن هدایتشون میکنه و بشارت بهشون میده که نخوان چی حقم براشون روشن بشه نمیخوام تسلیمش بشن به حق کردن اونها پس مومن تو بسیاری از آیات یعنی کسی که میخواد تسلیم حقیقت باشه نه یعنی کسی که ضرورتم قرآن را پذیرفته کسی که و این فوق العاده مهمه از یک میگم ها ببینید هنو به قرآن و محمد اعتقاد پیدا نکردم ولی مومن این خیلی مهمه فهم این اصلا کل نگاه ما به انسان ها را عوض میکنه فهم ها کل نگاه به عوض میکنه روی این زمین الان ۸ میلیارد انسان هستند کدامشون میخوان حق بپذیرن اونا همه مومن همه مومن اونایی که میخوان حقو بپذیرن هرچند ازشون حق کشف نشده باشه حق بهشون یا نرسیده باشه یا رسیده باشه درست نرسیده باشه یا نفهمیده باشد فوق العاده مهمه یعنی اگر معنی کردی مومنین را یعنی مسلمانان را معنیش میشه که این قرآن اومده که فقط و فقط ما مسلمانان را هدایت ما که مسلمان شدیم ما را هدایت کنیم اینکه غلطه که معلومه غلطه که نه مومن یعنی کسی که به حق گردن نهاده کسی که میخواد حق بپذیره کسی که میخواد حق کافرین هر کس دشمن خدا و فرشتگانش باشه و پیامبرانش باشه و جبرئیل میکائیل باشه اگه اینجور باشه خداوند دشمن کافران است هر که اینا را دشمنش باشه خدا دشمن کافرانس است کافران یعنی چی دعا آخر آیه قبل داشتیم که قرآن بشارت میده به هدایت است برای مومن مومن چی شد تسلیم حقه در مقابلش کافر کافر کیه کسی که نمیخواد به حق کردن با حق و این باز این طرفشم مهمه کافر شناسی مهمه کسی که عناد داره با حق کافره که خدا دشمنشه ها یه وقت تو ذهنمون نیاد که هر غیر مسلمانی با حق عناد داره نه نه ممکنه یه مسلمان باشه اسمی حق الک به ظاهر مسلمونه چون تو خانواده مسلمان متولد شده ولی تسلیم حق نیست از اون طرف ممکنه یه مسیحی باشه که به ظاهر مسلمون نیست ولی تصمیم حق تسلیم حقه بنابراین نه مومن صرفاً ماه هستیم و نه کافیه صرفا غیر مسلمان ها حواسمون ممکنه ما کافر باشیم حسن اسفند مسلمان ما یعنی چی یعنی این خود این مسلمونی مون به خاطر حق پرستمون نیست آدم قبول داره ولی نه به خاطر اینکه آدم حق پرستیه به خاطر بردارم نمیخوام دین خانوادگیمو در دست ازش بردارم به این خاطر مسلمونه نه به خاطر اینکه اسلام حق میدونه اگه اینجوری شد خب این از مسلمان ممکنه باشه که حق پرست نباشه مسیحی ممکنه باشه که پرست باشه اینجوری این شکلی این دوتا آیه را خیلی از آیات دیگرم اینجور ها زیاد حالا خیلی خوب میگه هر کس بله هر کس دشمن خدا و پیامبر فرشتگان و رسوم رسولان و جبرئیل و میکائیل باشه آخرش هرکه دشمن اینا باشه خدا دشمن کافرانه جمله یک کسایی دشمن اینا برای ملت وجود دارهها خدا دشمن یک ملتش اینه هر کس با حق عنایت داشته باشه خدا دشمن آفرین یعنی ممکنه کسی نفهمیده با پیامبر اسلام هم دشمنی بکنه ها ولی با حق اینا اشتباه فهمیده اشتباه فهمیدی ممکنه یک کسی با علی علیه السلام اینا داشته باشه دشمن باشه با علی دشمن باشه حتی ممکنه تیغ بکشه به علی چرا برای اینکه تو شام براش وارونه جلوه دادند علی را کردن معاویه معاویه را کردند علی این بنده خدا خیال میکنه وقتی اومده داره با علی میجنگه خیال میکنه با کی داره میجنگه خیال میکنه خیال میکنه با معاویه داره میجنگه دشمن علیه ولی خیال میکنه دشمن گفتن معاویه با دو تا وظیفه داریم تکرار میشه یکی اینکه هرچه حق برامون روشن شد گردنیم یکی دیگه به اندازه توانمونم تلاش کنیم که حق را بشناسیم اگه تو یکی از این دو تا کوتاهی کردیم مقصریم کوتاه نکردیم اونی که میفرماید اگر چشم و گوش بسته حرف امراس را قبول کجا بوده تاریخش چیه زمان پیامبر چه کاره بوده چه کارهایی که چشم و گوش بسته آخوند میپذیره مقصر حق نداره چشم و گوش بسته خودتو بسپاری به دیگری به هر کس به هر کس چشم و گوش بسته به پیغمبر هم نباید خودش آدم بسپاره چرا چون از کجا فهمیدی دیگه پیغمبره از کجا فهمیدی که پیغمبره از کجا که اصلا اشتباه نفهمیده باشی که این پیغمبره کی بهت گفته من این پیغمبره عقاید درسته اگر گفتی که این پیغمبره اصلاً دستور خطا نمیده معنیش اینه که محاله که من اشتباه کرده باشم تو فهمم که این پیغمبره این معنیش اینه که مم معصوم توجه فرمودید چی شد ببینید چقدر امور وارونه میشه بعضی میگن پیغمبرو باید ۱۰۰ قبول کرد پیغمبر را باید صددرصد اطاعت کرد یعنی عقلتو این حتما پیغمبره و محاله که من اشتباه کرده باشم که این پیغمبره یعنی محاله که عقل من خطا کرده باشه یعنی من معصومه شما نمیگید پیغمبر معصومه این جابجا شد شما در واقع نمیگید پیغمبر معصوم من معصومم ادعای عصمت داری میکنی ببین این اینا مغال که همه جا هست خیال میکنن دارن پیغمبر خودتو داری بالا میبری خب حالا اینجوری فکر بکن تو این عالم چند تا آدم هستند که یک کسی را فکر میکنن حجت حجت خداست خب حالا اگه همه بگن که اصلاً عقلمونو تعطیل هرچی او گفت دیگه بپذیری دنیا چه جوری میشه همه داعش دیگه دنیا همه جا دارن میگن این حجته همه جا دارن میگن ما حجت داریم همه میگن ما پیرو پیغمبریم همه میگن ما پیرو یک هستیم که به خدا متصله همه دارن اینجور میگن این دنیا فقط ما که نیستیم حالا هرچی برای اونا گفتی برای خودتم اونا آیا باید حرفی که بهشون کسی که میدونن حجته میزنه چشم و گوش بسته بپذیرن یا نباید بپذیرند درباره اونا چه نسخهای میپیچیدی نباید بپذیرید یا نه فکر کن شاید اشتباه شاید اشتباه کردی که این حجت خداست همین بگو خودت هم حتی پیغمبر را هم سوال شما اگه این وظیفه دومی را انجام دهد یعنی به اندازه توانش تحقیق کرده بازم اشتباه کرد چرا درکش کم بود چی بود معذور با اینکه با علی جنگید با علی جنگیده ولی به اندازه توانش فکر کرده تحقیق کرده اشتباه کردی واقعاً میخواد به خاطر خدا آدمی مثل معاویه بجنگه ولی نفهمید اومد بله هیچی تسلیم خدا باشه اشتباه شد آدم تسلیم خدا هست منتها براش وارونه کردن اشتباه شد نتونست بفهمه این فوق العاده مهمه پس این آیه را دوباره هر آیه بخوام بگم هر آیه کل دین گاهی بیان میکنه میگه خیلیا دشمن خیلی چیزا هستن دشمن پیامبرن دشمن خدان دشمن خدا آخر آیه میگه خدا دشمن ما ترجمهمون چیخدا دشمن حق ستیزان است من اینجوری این کافر را اینجوری من خدا دشمن حق ستیزان است هر کس با حق جنگ نداشت ولی اشتباه کرده بود خود دشمن اونیا خدا دشمن فکر میکنه تسلیم خداست بیچاره فکر میکنه تسلیم خداست نه اونا خدا دشمنش نیست اونی که میدونه حقه میدونه محمد حقه ولی دشمنی میکنه او را حتما خدا دشمن ولی کسی تلاششم به اندازه توانش اشتباه کرده بود اون خدا دیگه دشمنش نیست اینجوری بگیم با دوتا داشتیم یا سه دسته گفتید عهدنا الصراط المستقیم خدای ما را به راه راست هدایت مستقیم غیر از اونایی که بهشون غضب میکنی غضب میکنی اونا کی اند اونایی که با حق دشمنین و نه گمراهان گمراهان فرق دارند گمراه با مغضوب علیهم فرق داره مغضوب علیهم اونایین که میدونه حقه ورش کردن نمیدهد زالین گمراهه نمیخواد دشمن حق باشه نمیخواد با حق نات داشته باشه اشتباه کرده اشتباه اکثریت آدما اینجورینا نگیم خب کدوم مغلوب علیهمالین عطف به مغضوب علیه آره در واقع ضالین بله مغضوب اعرابش چیه جر درسته چرا چون مضاف الیه غیر المغضوب درسته مغضوب مغضوب عطف به مضاف الی آخر سه چیز باشه وقتی دشمن حق باشه حق می پوشاند یعنی همون اصلا کافران را خدا غضب نشون میکنه کدوم کدوم ولی ببین به سیگاری هستند مسیحیم اکثریتشون ولی مثلاً میگم ها مثلاً میگم مغضوب علیهم نیستند خدا با کدوم دشمنه نسبت به که غضب میکنه غضب میکنه کسی که با حق عناد داره نه اون کسی که حلقه اشتباه کرده دو چیز یه کسی با حق دشمنه که حق نشناخته تلاششم کرده ولی نشناخته این دوتا کلی با هم فرق دارند حتما آدما اکثرشون با حق عناد ندارن خیال میکنن که حقن منتها اینکه خیال میکنن حقند یه مسئله دیگرش بوده اصلاً توان نداره که بیاد مطالعه کنه بگه یک دینی هست به نام اسلام توش یه مذهبی هست به نام شیعه اونم شیعش اون چشمش اصلش چی چی بوده چند درصد ما چقدر میتونیم بریم همه ادیان مطالعه کنیم همه مسائل کدوممون رفتیم مسیحیت رو مطالعه کنیم که ببینیم چی میگه اصلش چی بوده ما میتونیم اکثریت مردم ما میتونن نمیتونن اکثریت آدما همین جوری دینه و آبا و اجدادیشون هستند ولی من سالها کلی تلاش میکردم جورش کنم چه جور خدا میگه اکثر آدما تعقل نمیکن بعد رفتم این چهار مورد هر چهار تاشو دیدم دیدم هیچ جاش برنمیگرده به انسانها این قبل مثلا یه از بیرون خونه پیامبر داد میزنند بیادبانه محمد محمد اینجوری میگه که پیامبرم مثلاً میگه ناراحت نباش از دست اینا این اکثرشون خیلی مثلا بادیه نشین ها و اینا خیلی نمیدونم اکثر انسان ها اینایی که مورد هر چهار تاش اینجوریه به نظرم من جور میکردم من سالها من پنج شش سال پیش یه دفعه شیطون گولم زد و گفتم بزارم ببینم یه بار همیشه خودم یه جور بیانش میکردم آدمی که سرمایش را از دست میده از بین میبره سرمایه را از بین ببره عاقل است یعنی سرمایی که دستشو میسوزونه آتش چند درصد آدما اون سرمایه اولیه که به خدا به ما داده یه مقدار از بین نمیبریم همشو قشنگ استفاده میکنیم آها هممون یه مقدارشو اگه ۱۰ درصد استفاده میکردیم ما ۹۰ درصد بیشتر از بین میبریم خب نه آخه نیست چی شد من وقتی اون روز که فکر میکردم که این عکس رو هم لای یعقلون یعنی اکثر انسان ها اینجوری فکر میکردم بعد بعد از سال یک بار شیط رفتم ۴ ۴ مورد دیدم انسانها اکثرشون لایقلون اینا مورد خاصه این چهار تا آدم دیگه نداریم که اکثری نه اینکه اکثر انسانها بدنا اکثر انسانها از عقلشون درست استفاده نمیکنیم از من اگه شما آبتین ۶۶ ساله از این عقل از این استعدادت از این وقته از این چقدرش استفاده کردی خدا بهت داده چقدرش استفاده کردی و چقدر از بین بردیم قطعا خودم اعتراف میکنم که عکس عمدهاش از بین بردم خودم اعت میکنم نه عمده اش از بین بردم سرمایه خودش را آتش میزنه عقلش کمه دیگه کم نیست اکثر ما اکثر که هیچی بیش از حد ۹۹ درصد آدما از سرمایه که خدا بهشون داده ۲۰ درصدشم استفاده نمیکنه ملاصدرا میگه باید از سابقون السابقون اولائک المقربون ما اصحاب سابقون کیه عالیه اصحابه یعنی چه خوبن ولی نه مثل اونا خوبن قاطی تو عملا صالحا و عمل خوب و بد و اینا رو قاطی پاتی بالاخره یه جورایی هستن ولی شمالم خیلی بدتر اون وقت ملاصدرا میگه که ۹۰ درصد بالا سرمایه ازش استفاده میکنند اصحاب شمالم کمن اونا چیان اونا که زیر مثلا زیر ۱۰ درصد از بین میبرند درسته و اکثریت او میگه اکثریت آدما اصحاب یمین خوبن ولی بالاخره سرمایه را هم از بین میبره هم خوبن هم قاطی دارن دیگه من نمیخوام با حقم باشم اصلا نماز دوست دارم تنبلیم نماز صبح من با حق اصلا نماز دوست دارم خدا را دوست دارم یعنی و اکثر آدم ها از خواب یمینن آدما روی زمین خوب اهل نجاتن خوب نحل نجاتن میرن بهشت خوب کمن آدمایی که با حق اکثریت ما سرمایه را از بین میبریم در عین حال خوبیم و از بین میبریم بدم نیستیم خدا جنگم نداریم ولی با خدا دشمن نیستیم اکثر آدما اینجورن جمله وقتی ملاصدرا اینو میگه فوری پشت سرش یک عبارت میگه میگه رحمت الله سخت نگیر رحمت خداوند وصیبتون سخت نگیر یه وقت بگو جهنم هی غیر از من همه رحمت الله اون چیزی که مشهور قبول مشه اکثریتشون تو بهشت میرن جاشون اهل سعادت و اهل رستگارین و تقلید میکنن اوناشونم اوناش که تقلیده درست حسابی میکنن به قول مرحوم مطهری همه این بهشتی که سماوات والارض برای ۴ نفر ساخته بقیه اش همشون توی پس اینم مکارم بعد از کافر کافر استو آوردن چطور گفته بخونین کسی که دشمن خدا رسولان او و جبرئیل و میکائیل باشد تو پرانتز کافر است دیگه و خداوند دشمن تا همینجا و کافر است دیگه بقیهاش و خداوند پیغمبر است یک کسی دشمن علیه ولی کافر نیست اشتباه میکنه خیال میکنه علی معاویه است معاویه علی درست عکسشو میگم ایشون میگه طبق اون گفته میشه همه اونایی که دشمنن کافرن و خدا هم دشمنشونه نه میگه همه نایک دشمنن خطا میکنن ها ولی خدا دشمن حق ستیزاست اگر قرار بود بلافاصله میتونست بگه دشمن همیناست خدا دشمن داریم که اصلا آشکارتر است ببین این آیه را من زیاد میخونم برای اینکه مطلب روشن هی تکرار میکنم لقد کفر الذین قالو ان الله ثالث ثلاثه پس قائل به تثلیث بشه کافه این خوب شد آخر آیه میگه که میگه اگه از این حرفشون دست برندارند به کافرانشون عذاب علیم میرسند ببین میگه اول نگفت که همشون کافرن آخرش میگه اگه دست بر ندارن به کافرانشون عذاب دردناک میرسه شما گفتی اول که گفتی همه کافرن آخر گفتی به کافرانشون عذاب علیم خوب باید بگه همه آها این کافر اولی یعنی گمراهه یعنی اعتقاداتش مطابق حقه کافر دومی یعنی اقصیتیس اونایی که قائل به تثلیثن همشون گمراهنا همه گمراهن کافر به کار معناست اینکه همشون گمراهند اکثکشاورزا این مغازه دارها صنعتگرها چه میدونن تثلیث وقتی بهشون میگن که تثلیث با توحید قابل جمع قبول میکنه و اصلا نمیتونه مطالعه میکنه اخلاق رعایت میکنه حق مردم ضایع نمیکنه خدا را هم پرستش میکنه آدم خوبی هم هست نمیفهمه که تثلیث باطله فلان و اینها اعتقاداتش باطله ها ولی ظالمینه نه مغضوب علیه یه تعداد اندکی ایشون هستن که میفهمه باطله ولی در عین حال دست بر نمیداره این عذاب دقت بکنه این دیگه آیه کلیدیه اولش میگه همشون کافرن آخرش میگه دست برندارن دو دستهشون میکنیم یه دستهشون کافرن کافر نیستند پس کافرهای مومن هم داریم آره دیگه کافره مومن هم داریم کافر مومن دیگه کیه کافره که اعتقاداتش باطله ولی با حق نات نداره نداره با حق دشمن حق نیست کلید اتفاقا اینجوری نگاه کن قبلش هر روز چی میگی اهدنا الصراط المستق درسته یعنی من مطمئن نیستم که تو صراط مستقیم هستم که درسته میگه خدایا منو به راه راست هدایت کن اگر مطمئنی مطمئنی که از ضالین نیستی پس بگو خدایا شکرت که منو به راه راست خدایا منو به راه راست هدایت کن نه تا وقت من اگر یک روزی گفتی خدایا شکر که منو به راه راست هدایت کردی اون روز گمراه ترین آدم است که چی میخورن الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کن الله گمراه ترین آدم کسیه که بره رو منبر اینو بخون کس که این ماجرا بخونه گمراه چرا چون داره میگه خدایا شکرت که منو هدایت کردی و اگر هدایت نمیکردی و ما هدایت قرآن بخون این زبان اهل بهشته بهشتیا میگن لهذا یعنی این نعمت های بهشت میگن خود حمد مخصوص خداست که ما را هدایت کرد به این به این نعمت ها بعد کسایی که تو بهشت اونا که معلومه اونا که معلومه دیگه رفتن تو بهشت این زبون بهشتیاست نه به زبان من اینجا من گفتم خدایا شکرت که منو هدایت کردی یعنی محال من الان یه ذره اشتباه کرده باشم دیگه به حرف هیچکس گوش نمیدم به استدلال هیچکس گوش نمیدم یکی دوم هرکس مطابق اعتقاد من نیست کافر میدونم واجب القتل میدونم اینجوری فکر کنم من خطرناکم اگر فکر کنم من حق من استم حق که فکر میکنه حق محضه باطل محضه هر کسی فکر میکنه حق محض باطله محض آدما باید تا هنگام مرگ بگن اهرا المست ممکنه اشتباه کرده باشم ممکنه به همین دلیل بیش از اینکه زبانم کار بکنه گوش کار میکنه که بفهمم کجا اشتباه کرده کجاها اشتباه کرده این خیلی مهمتره فکر میکنم حق محض این گوشو میبندم میخوام همه مثل من بشه یه وقت احتمال میدم اشتباه کرده باشم بیشتر استفاده میکنم تا اشتباهات خودم را بفهمم گوش میدم تا اشتباهاتم اینجاست که انسان بیشتر گوش میشه تا زبان آره وارونه میشه آدم آدم وارونه نمیشه جور دیگه میشه نگاهش به دیگران عوض میشه همون قدری که من ممکنه اشتباه رسیده باشم به حق دیگری ممکنه درست فهمیده باشه وقتی احتمال داره من خطا کرده باشم پس احتمالم داره که او درست بگه استدلال من بگم حیات چیه این فهم این ظرافت ها و حالا بریم سراغ ترجمه آقای ببینم چه هر که دشمن خدا و فرشتگان و فرستادگان و جبرئیل و میکائیل است تو قلا نوشته بداند که خدا یقیناً دشمن کافران است این ترجمه کرد اون بداند که لازم نیست ولی معلومه اون قضیه هست اونقدر معلوم نداره این درسته قلاب آورده مثلا جواب بده آیا ممکن که یک کسی دشمن پیامبر باشه ولی واقعا اشتباه کرده باشه اصلا عاشق خداست عاشق خداست ولی خیال میکنه پیامبر اسلام باطل اونجوری بهش گفتن هی چی میکرد و همه چیزش به کار هر روزش ما میگیم اینجور معرفی نمیکنیم ما میگیم محمد اینجوری معرفی میکنیم محمد اگر قدرت داشت باید همه آدمای روی زمین را میگفت یا میکشمتون یا مسلمون بشید معرفی میکنیم فقه ما حضرت محمد اینجوری معرفی میکنه که اگر قدرت داشت باید با آدما میگفت همتونو یا میکشم یا مسلمان بشید اون وقت حق داره یارو دشمن محمد باشه یا نه ببین اینجوری فهمید آقا این فقها دارن میگن محمد آدمی بوده که میگفته اگر من قدرت داشته باشم همه آدمای روی زمین را بهشون بگم میکشمتون یا مسلمان بشید اون وقت بعد از اینکه مسلمونم شدید اگر خواستید بیرون برید میکشمتونو بازم میکشمتون اگه بیرونم خواستید برید خوبی بوده بعدشم میگم ها میگفت که شما اینا میگن محمدیم چه آدمی بوده که میگفته فتوای فقهاست دیگه جهاد ابتدایی پیامبر که واجب بوده و یعنی بر همه بگی هر وقت هرچی میتونه طبق فتوای فقها حال من بهتون میگم فقها دو دستند یک دستشون که اکثریت است جهاد ابتدایی بر پیامبر و امام واجب ولی زمان غیبت دیگه واجب نیست پیامبر واجبه ابتدایی یعنی چه یعنی مثلا این هندوها را یک میلیارد هندو بهشون بگه یا میکشم یا مسلمان بشید زمان غیبت دو درصد اکثریت میگن نه دیگه زمان غیبت واجب نیست ولی بازم اقلیت میگن زمان غیبتم ولی فقیه واجبه همین کارو بکنه اگه قدرت داشته قدرت کجا داریم الحمدالله نداریم الحمدالله هیچ قدرت نداریم اون وقت حالا اگه جالبه که بهتون بگم بهتون تعجب دیدن مرحوم آیت الله خمینی اینجا یه خورده بهتر گفته گفته که مثلا نگفته که جهاد ابتدایی هم تو دوره غیبت و ولی فقیه و ولی گفته که یه جایی نقل کرده نظر اونایی که میگن فقط زمان غیبت زمان حضور ما بعد یه کلمه میگه فیه نظر من خیلی با این حرف موافق نیستم فقط زمان امام واجبه فقط این حد میگه آیت الله منتظر میگه زمان غیبت آقای خامنه ای میگه زمان ابتدایی برید کتاب جهاد آقای صالحی نجف آبادی را ببینید کتاب جهاد آقای صالحی نجف آبادی جهاد در اسلام جهاد در اسلام آقای صالحی نجی دسترسونه اون گزارش داده که کیا چی میگن کیا چی میگن خوب حالا یه سوال از شما حضرت محمد را صلی الله علیه و آله همه میگن یا نه همه میگن ببینید دو دسته میگن زمان غیبت هست یا نیست ولی زمان پیامبر که هست پس همه میگن بر محمد دیگه قدرت داشت واجب بود که به مردم دنیا بگه میکشمتون یا مسلمان بشید قرآن که من دارم رد میکنم ببین دارم میگم نه نه گوش بدی نه نه من دارم میگم حرفم از کجا شروع شد گفتم یه کسی همین الان دشمن حضرت محمد چرا فقهای ما فقهای ضد شبکه فقهای ما میگن این حضرت محمد اینجوری بوده اگه من قدرت داشته باشم به همه آدما میگم یا میکشمتون یا مسلمان بشید بعد از اینکه مسلمان شدید اگر از اسلام دست برداشتید بازم کسی کوچکترین حرفی بدی نسبت به من گفت کوچکترین توهینی به من کرد نه نه بیشتر هر که نزدیکشه باید بزنه بکشدش نفر بعدی باید بزنه بکشه آره اینم باز تعجب میکنید تازه میگن همه ائمه و حضرت زهرا و اینها اون وقت اینکه منی که اینجا دارم حرف طرف میشنوم ممکنه اشتباه بکنم بالغ نباشه من خیال میکنم آدم بالغ بره بالغ که تکلیف نداره ممکنه که دیوانه باشه سفیر باشه حرف میزنه ممکنه اصلا من اشتباه میکنم خیال میکنم او محمد میگه محمد پسرخاله داره میگه یارو بکشم تو جواهرات فقهی هم اومده خورده پیامبر اشتباه نکن قرآن نه ها قرآن اگه میخوای محمد در قرآن میبینی محمد در قرآن را خدا راجع به یهودیا میگه لاتذال تتلو علی خائن اتم میشنوی که خیانت کردن درگذر راجع به یهودیهایی که هر روز خیانت محمد در قرآن من نمیگم محمد تو فقها میگم محمد در قرآن زمین تا آسمون با محمد فرق داره نه قرآن از کی تقلید کردی اینایی که الان گفتم هم صب النبی هم کسی که از دین بیرون رفت باید کشتهش هم اگر پیامبر قدرت داشته باشه آیت الله منتظر که جدی تر میگه میگه همین الان قدرت داشته باشیم باید بکش خوب همینو دارم میگم من همینو دارم بگم من اصلا من هر وقت حرف میزنم میخوام تشک بندازم اینو میگم اگه همین الان یه جوون روبرو شد و گفت خوبآیت الله منتظری باز کرد براش یا باید دیگه آیت الله منتظری اشتباه کرده یا اسلام اشتباه کرده کدومو بگید آیت الله منتظری اشتباه کرده دیگه آره دیگه من به اصطلاح مامورم وظیفهمه از قرآن از خدا از حق دفاع کنم نه آیت الله منتظری منتظر اشتباه کردی تمام خمینی هم اشتباه کرده خامنه ای هم از شیخ طوسی تا به قول فهمیدن خوب حالا یه چیز دیگری گمراه ترین آدم کسیه که اعتماد اصلا دارم همین الان گفتم که تبعیت کورکورانه من همین الان گفتم که تبعیت کورکورانه کسی که بکنه گمراهه این فرقی نداره از من تبعیت کورکورانه بکنه یا آیت الله منتظر آیت الله خمینی که من گفتم به نظرتون باطل است یا نیست بعد آقای منتظری یه چیزی بهتون بگم که ما بگیم اگه قدرت داشته باشیم همه آدمای روی زمین بهشون میگیم اجرا میکشمت یا مسلمان بشو خودت اصلاً کار نداشته باش اصلا تو تاریکی چی گفته این حرف باطله یا حقه میتونه حرف خدا باشه نه خدا گفته باشه یا نه خب آیه لایک راه که درسته پس میگی این حرف خدا نیست پس مجتهد تموم شد تو این مسئله مسئله اگه دیگه تقلید بکنه از کس دیگه تبعیت کورکورانه بکنی اگر بری کمک بکنی خدا روز قیامت ماخذه میکنه فکر کنی اگه میخوای برات بیارم رسالهها رو از رو بخونم گفتن اصلا کاری ندارم که دلیلش چیه اینها این حرف میتونه حرف خدا باشه این حرف خدا نمیتونه این میتونه حرف خدا باشه که یه بچه ۱۵ ساله را بهش بگیم که حتما حتما باید تحقیق کنیم حتما باید تحقیق کن تو اصول دینه ولی وای به حال دیگه تحقیق کردی و به اون نتیجه که من میخوام درس اعدامت میکنم توبتم قبول نمیکنه جاهایی گفتم دیگه پخش هم شده مزخرفتر از این حرف تو هیچ جای دنیا حتماً باید اصول دین تحقیق کنیم حتماًم باید به اون نتیجهای برسه که من میخوام اگه یه وقت اشتباه کردی و یه چیزیش را به اون چیزی که من میخوام نرسیدی اعدامت میکنم تو حال من که این خلاصه دارم بگم یه چیز دیگه کتابم در اختیارت نمیذارما کتابای هم که من میگم باید بخونی تازه هیچ کتاب غیر اسلامی نباید بخونی هر کتابی که غیر اسلامی باشه دستت رسید باید آتش بزنیم تو کتاب ضاله است تورات و انجیل و کتابای دیگه اگر نگهدار هر چی هم من میگم باید بخونی خب اینم تازه اضافه بکنیم نه اینا جاهای مختلفه حالا دقت بکنید حالا صبر کنید یه چیز دیگه حالا یه چیز دیگه حالا یه چیز دیگه یه چیزی دیگه بچه الان شد ۱۵ سال قمری و یک روز درسته پسر بچه ۱۵ سال و یک روز شک داره تو رسالت حضرت محمد شک داره پدرش برش واجبه که قرآن از دستش بگه بله تو کافره کافره کافر را باید قرآن شما حتماً روزای یکشنبه یکشنبه را حتما بیارید یکشنبه را حتما همه نواراشم هستا فایل صوتیش هست من از رو رساله دارم میخونم همینایی که میگم همینه داره میگه میگه اگر یه کسی شک داره در یکی از چیزها یکی از قرآن شک داره در کتاب خداست یا نه حالا بچهای که ۱۵ ساله شده الان بالغه دیگه ۱۵ سال داره میشه کافر نجس هم هستا در ساله نجس هم هست باید مواظب باشه میتونم از دستش بگیرم چه جوری تحقیق کنه اینقدر نامعقول حرف زدن وحشتناکه همشونم گفتن همه همه من ببینم میتونم کاری کنم که شما بی دین از این اتاق بیرون بریز اگر این کارو کردم به خودم میگم احسنت چون چون چرا چرا برای اینکه این کتاب اونجا مال ۱۴ تا ۱۳ تا مرجع اگه برای من ثابت بشه الان همین الان که این چه که تو این رساله است واقعا حضرت یه لحظه درنگ نمیکنم در اینکه از اسلام دست بردار یک ثانیه من مسلمان نیستم آقا اگه میخواید بگید مرتدم بیاید قبول دارم مرتدم این حرفایی که زدم تو اینه بچه ۱۵ ساله باید تحقیق کنه هر کتابیم من اسلامی میدونم فقط دستش میدم کتاب دیگه نباید بخونه تورات انجیل که ببینه اونام شاید حق باشه هیچی اگر همون روز اولم شک داشت قرآن از دستش میگیرم اون وقت باید تحقیق کنه اگرم نرسید به اینکه اعتقاداتی که من دارما اگه من همین اعتقادات نرسید اعدامش میکنم والله من داشتم ادیان ادیان دیدم ضایع تر از این حرف هیچ جای دنیا نیست تو هیچ دین نیست فقه ما اسلامی نیست این فقه مشهور اگر بگویم من چاره ندارم اگر بگویم این فعل متن اسلامه باید بگم باید بگم اینو اگه از من کسی پرسید به نظر تو کدوم بهترن کدوم پایینترن به نظر تو که تو ادیان کار کردی من باید بگم با ۱۲ تا دین یا ۱۱ دادین ادیان زنده هستند باید بگم از این ۱۲ تا دین رتبه هجدهم مال اسلام تو ۱۲ تا رتبه هجدهم مال اسلامه خیلی نباید بگم دوازدهم خیلی ضایع مثلا دوازدهم که مثلا اینجوریه نمره دین آخری پایین ترین نمرش از بیست پنج مثلا این منهای ۲۰ شما من چقدر رساله رو تا همین مدت خوندم و جی جی چقدر اشکال توش بوده چقدر ضد قرآن و ضد عقل توش نشون دادم که یکی فلانه یه سوال یه سوال یه بچه اینجا پیدا شد بچه ها کرده بچه طفل هر کس شما میدونی که این بچه مسلمانا نیست مسلمان بچه میتونی برداری و برده خودش کنه برده خودش کنه برده بشه قبول داری ها بده بده که مادر رفت تو مغازه بچه رو کالسکه بچه را بردارش برده خودت جایزه یا نه خدا نمیگه یا نه خدا میگه اینه یا نه با هیچی با انسانیت با هیچی اشکال یه جمله دو تا جمله را از هم جدا کن شما گفتی میتونی بگی میتونی کنیز بگیری غلام بگیری جنگ تو قرآن داریم که اگر کسی اولاً جهاد ابتدایی که قرآن رد میکنه جهاد که خودت حمله کنی اینه که قرآن رد فقط جهاد دفاعیه که کسی به حمله کرد از خودت دفاع قرآن میگه اگر کسی اسیر کرده تو جنگ باید محکم توی جنگ هنوز نره ولی بعد از جنگ یا با ملت یا با فدیه آزادش اما من بعد و اما فدا یا با منت یا با فدیه آزادش کن اون وقت با حضرت محمد گفته که صلی الله علیه و آله میگفته که فدیه بگیره میده باسواده گفته چند تا مسلمونو سواد یادشون بده برو آزاد این فقه قرآن فرق داره اسلام فرق دارد خیلی چیزها تو فقه که ضد قرآن کتاب قرآن تو هر مزخرفی دلت بخواد تو احادیث حرف خوب خوب عرضه کنیم به قرآن احادیث را نباید با قرآن بسنجیم میگه خودشون نگفت عرضه کنید به قرآن از اصل قرار داد اصلا قرآن نگاه بهش نمیکنند قرآن اسمشه که یکی از منابع ماست تو فقه ما به قرآن توجه نمیشه شما قبول ندارید برو یک کلیپی داره پیدا کن همین الان میتونید آیت الله جوادی گفت آیت الله جوادی حالا اینکه من میگه ممکنه کسی فقهای ما به قرآن توجه نمیکنه به عقلم توجه نمیکنه من چی بگم آیت الله جوادی پیدا کنید تو فضا مجازی است میگه فقه ما به قرآن توجه نداره توجه نداره به روایت هم توجه نداره چرا ایشون میگه میگه که یک روایت خیلی سندش خوبه خوبه خوب باشه عالی محتو عالی ولی اکثریت عالمان بشه عمل نکرده باشند میگن این ضعیفه بیخود حالا اگه یک روایت همه چیزش خراب باشه ولی عالمان بهش عمل کردن میگن این جبران میکنه این خوب احادیث نه ها نه قرآن نه عقل نه احادیث نه نه آلمان ببین یه چیزی قرآن میفرمایدراجع به یهودیان و مسیحیها اتخذوا احبارهم و رهبانم اربابم من دون الله راهبات یهودیا عالمان خودشونا و مسیحیها راهبان خودشون را رد گرفتن در کنار خدا بحث اینه از پیامبر از ائمه یعنی چی چرا کردن اطاعت کردن اطاعت مال کیه خداست حلال خدا را حرام کردن حرام خدا را حلال کردن چشم و گوش بسته مردم پذیرفتند همین مصیبت تو دین ما رخ داد خیلی وحشت دارید که بگم رخ داده پیامبر میفرماد هر کاری که او قبلیام کرد قبلیا کردن شما هم خواهید کرد اگر دستشونو تو لوله سوسمار کردن شما هم اگه تو خیابون جماع کردن شما هم خواهید کرد پیغمبر میگه هر قدم به تعبیرش اینه هر قدمی که اونا برداشتن شما بر خواهید داد چقدر شنیدید که مثلا امام علی گفته که دین در آخرالزمان مثل جبهه وارونه میشه که نه گرما میده و نه قشنگی داره من دارم بگم شده به همون حرف ببینید با عقلتون با فطرتتون قبول دارید یا نه باشه که دارم میگم ها داره که روم نمیشه بگم نمیشه بگم آره هست ما تو این زمان اگر بخواهیم بگیم که ما داریم متن اسلام مادگی از اسلام نمیتونیم دفاع کنیم من نمیتونیم جلو جوونیم دعوا بزنش بچه که داره میره بیرون از جامعه بپذیرن یا نباید بپذیرند باید بپذیره یا نباید بپذیره این حرفایی که من الان زدم چون سالمه نمیپذیره ما چون تبعیت کورکورانه کردیم میپذیریم اون چیزی سال هنوز او نمی پذیره اون خوبه آفرین بشکنه نمیپذیره این مزخرفات پذیرفت او ممکنه هدایت بشه ما هدایت نمیشیم چون ما خیلی میترسیم از اینکه بگیم ممکنه آیت الله فلان اشتباه کرد اردو میاد مگه میشه من بفهمم آیت الله به من چه مربوط که آیت الله یا علامه است یا آیت الله العظمی که من این رساله رو میخونم این قرآنم میخونم عقلم هم به کار مزخرفه مزخرفه خدا محال است که همچین حرفی زده باشه اون وقت اینجاست که میگم حالا دین دوباره مطالعه میکنم قرآن چی میگه ببینم قرآن چی میگه خودم فکر بکنم ببینم قرآن چی میگه این آیات چی بود آقای فلان چرا قلاب آوردی که اینا چون کافرن چرا چرا لازم تو قلاب شما بیارین همه اونایی که با پیامبر دشمن خدا نسبت بهشون غضب میکنه خب من حرفم اینه بیچاره الان داره جوان ما میگه پیامبر آدم خوبی نبود چرا اینو میگه برای اینکه این حرفا رو فقه شنیده که اینا رو میبینه میگه پیامبر این بوده که میگفته اگه قدرت دارم میکشم تا ایمان بیارید من باهاش میجنگیدم منتها محمد این نبوده بد دارن معرفی میکنن وحشتناک مجموعا دارن محمد را توی آدمی معرفی میکند که خونخوارتر از او در طول تاریخ کسی وجود نداشته مجموعه اینه کسی که بگه بله آدما دو دسته یا تحت فرمان من هستند یا تحت فرمان من نیست درسته اونایی که تحت فرمان من نیستند میکشمشون یا باید بیان تحت فرمان من اونایی که تحت فرمان من هستند اگر بخوان بیرون برن میکشمش اگر یکی از حرفهای من را هم رد کنن میکشمش که میگن یک ضروریه دین اگه رد کنی باید کشتش مرتدی خب ضروریه دین بگه مثلا نه اینکه محمد نماز چیز خوبی نیست بازم میکشمش اگه کوچکترین ناسزاییم به من گفت حقش شنید باید بکشدش محمد این بوده اگه این بوده درود بر چنگیز خان مغول محمدی محمد به نظر شما این بوده یا نبود محمد که این اندازه مهربان بوده محمدی که خدا بهش میگه فبما رحمت من الله لنت لهم ولو کنت فض غلیظ القل لنفضله چقدر تو نرم خویی این رحمت الهی که اینقدر مهربانه ها اگه خشن بودی مردم از دورت پراکنده میشدند چرا ما محمد کردیم حالمون با داد بزنیم که چرا جوانامون اون رساله ربطی به قرآن نداره هیچ ربطی به قرآن نداره هیچ ربطی به قرآن نداره دین ما قرآنی باید بشه اون محمدی که قرآن بهش میگه که یه چیزی تعریف آدم شجاعی هستی هیچ وقت نگفتی چقدر نماز میخونیم عبادت میکنیم نماز شب میخونی چه میکنی چه میکنی یه چیزی تنها تو قرآن یه چیز حضرت محمد تعریف شده انک العلا خلق عظیم آفرین به اخلاقت آفرین فقط یه چیز پیامبر تعریف شده تو قرآن هیچ وقت خدا نگفته آفرین که شجاعی دفاع هم میکنه آفرین نوشت نگفته آفرین که نماز میخونی آفرین که چیکار میکنی حج میری هیچی آفرین نگفته یه چیزی گفته آفرین آفرین انک علی خلق خوش اخلاقی خیلی خوش اخلاقی به تصویر ببخشید من الان دیگه به جای تفسیر رفتم خلیفه دوم میگه یه نقل میکنه میگه روز فتح مکه ما چند نفر از سران قریش را که خیلی ظلم کرده بودند دستگیر کردیم بردیم خدمت پیامبر میگه که خلیفه دوم میگه من تو دلم گفتم که خب معلومه الان که میبریم پیش پیامبر ما میگه گردنشونو بسنج خدمت پیامبر یوسف باور برادرانش کرد یوسف برادران چیکار کرد روشون نیاورد باهوش باز پذیرفتشون بهترین جا زمین بهشون داد چی کرد عزت بهشون داد فلان و همون کاری که یوسف با برادرانش کرد ما هم با نام بله بله خلیفه دوم میگه من نگفته بودم چیزی اما پیش خودم شرمنده شدم که چرا این تو ذهنم اومد چرا این تو ذهنم اومد که محمد میگه بکشه شخصیتیه این چه شخصی ما چیکارش کردیم چقدر فاصله است بین این شخصیت میگه وقتی خواست وارد مکه بشه تازه قریش چقدر جنایت کردن چقدر کشتن چقدر شکنجه کردن چقدر فرماندهها گفت که امروز روز انتقامه پدر رحمت روز بخشش امروز به یکی فرمانده بخشش امروز روز پیامبر این پیامبر را همینه که تو فقهه میگه که فقط میکشتن میکشن تحریف کردیم دین را تحریف کردیم تو دنیا دیگه الان نمیتونیم دفاع ازش بکنیم جوونمونم نمیپذیره حق داره زیر فرقش با ما اینه ما عادت کردیم به اون چیز الان داره میاد تو فضای مجازی هر کس شعبه ایجاد بکنه باید دستگیرش کرد زندانش کرد بچههامون بشینن زندان چیه ببین مطابق خودت درست کن خودتو درست کن شبه ایجاد کنه یعنی چه خوب باطله دیگه مطابق قرآن نیست ضد قرآنه ضد عقله خب درست نیست تو به جای اون میگه حتی شبهه گفت هر کس گفت که یه چیزی که یک ذره شکی شبههای تو جامعه به وجود آمد اونو اسلام نیست بابا اسلام قشنگه کنارشم میگم محمد اینجوری بوده اونجا که میگه نمیگه این شاه او که میگه نمیگه این قسمت شاه من یه جایی یه تصویر استانها کلاس بودم ادیان درس میدادن مسیحیت داشتن میگفت یک دختر خانمی دانشجویی چون من وقتی میگم صادقانه میگم اینجوری که مسیحیت زشت نشون بده راست بگم از انجیل را میخوندم خانم دانشجو بود گفت که ای کاش اسلام اینجوری بود گفتم هست گفت بگو گفتم یه شهر داره چیه گفتم میگم ولی شرطش اینه که گریه نکنه شرطش اینه که گریه نکن خدا گواه جوری گفتم که گریه بود حالا کدوم چی بگی اسلام گفته یا نگفته محمدی که تو کوچه یارو هر روز وقتی میرفت چی حاکم حاکمه قدرت داره تو کوچه رو سرش چه میکنه اذیت میکنه فلان بعد میبینه که دو سه روز نیست میگن مریضه خونه خوابیده رفیق من تو چطوره که نیستی فلان آدم میکشه اینو دارید بهش نسبت میدیم متاسفانه ما خورده من ببخشید خیلی وقتم گذشته من برای اینکه یه خورده بیشتر خونده باشیم یک آخرش هم آیه باز هم چون امروز حاشیه شد و فلان و لقد انزلنا الیک آیات بینات ما آیا آیه ها آیه را ما هر کلمهای باید ببینیم ما آیه را چی میگیم نشانهها ما یک نشانههای روشنی را بر تو نازل کردیم و ما الفاسقون یعنی هیچکس انکار نمیکند مگر فاسقه فاسد کیه عادل یه چیزی میخوام یادتون بیارم ببینید اول قرآن اولین آیه اولین آیه رو بخون آیا به آیه سوره بقره الف لام م ذالک الکتاب لاریب فیه هدا لل فقط و فقط این کتاب تردید متقیان را هدایت میکنه متقیان متقیان متقیان که میخوان خوب باشه کسی که نمیخواد خوب باشه چه جوری قرآن هدایتش کنیم نمیخواد خوب باشهدر مقابل اون متفق میخواد بد باشه کسی که میخواد بد باشه ها میگه ما این نازل کردیم آیات آشکاری را و انکار نمیکند این آیات آشکار را مگر فاسقا و اگر اونایی که میخوان بد باشن اگر اونایی که میخوان بد باشن اونا این کار میکن ولی اونایی که میخوان خوب باشن معنی با عقل جور همه چی جوره ببینید همونجاشم جوره که ذالک الکتاب لاریب فی الا للمتقین ها همونجا جوره چقدر قشنگ چقدر پابجی چقدر روشن کردن آره این دفعه بهشون بگو یه آدمی هست که میگه اصلا خدا به من دستور داده که شبهه تو دین ایجاد من اصلا ماموریتم اینه که شبهه ایجاد که از خواب بیدار کنم دارم میگم یخرجون من دین الله افجا دارن دسته دسته از دین خارج میشن جزء دین نیست من باید بگم جز دین نیست شبهه ایجاد میکنه کی گفته من حرفای منتظری اگر رد کردم قبول کردی که آیت الله منتظری و آیت الله خمینی و شیخ طوسی و شیخ روسی و هر کس دیگری حرف خدا را میزنن اینا یه آدمای عادی ممکنه حرف درست داشته باشن ممکنه حرف خطا داشته باشن کی گفته اینا همه هرچی گفتن اسلامه ببینیم اینا رو بسنجیم با قرآن ببینیم که اینا اسلام هست یا اسلام نیست و فکر کنیم من که الان دارم میگم میگم شبهه میگن شبهه اصلا من میگم اصلا میگم مقصودتون اینه که چون دینی که الان شما مشهوره و درست کردی من دارم رخنه توش ایجاد میکنم اصلاً خدا بهم گفته این کارو بکن خود خدا دیشب بهم گفت گفت که فردا اینجا که صحبت میکنیم بزن و هر چی که باطل به خدا نسبت داده شده واضحش کن که من این حرفا رو نزدم من این حرفا رو این باطل نمیگم ظالم نیستم کی حکم را بدم خود خدا گفتن قبول نداری میخوای معجزه شما دارید یه چیزی میگید که شهریه و اینا که از خمس بوده چند ساله و اگه اینجور باشه اصلاً این شهریه کلاً حرومه به نظر من که گفتم شهریه من حرفام تقریبا نزدیک به شما هست ولی خب من همه درمان میکنم ولی گفتم شهریه درستش نیست یکی کار بکنه دوباره امروزم که مطرح کردم گفتم بالاخره اونم که داره درس میخونه داره یه مسئله از یه پولی بگیره تا بتونه راست میگه اما یه سوال تو این آخوندایی که الان هستند نمیدونم ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار چقدر چند درصدشون سواد دینیشون اسلام شناسیشون در حد مرحوم بازرگان مرحوم بازرگان و مرحوم مهندس بازرگان چند درصدشون اونقدرم میگه شهریه گرفته که حتما اسلامی بخونه باید شهری من بگیره حالا باید شهریه بگیره باشه کی گفته که باید از خمس بگیره یه سوال میگه مسیحیا خمس دارند میگه اهل گسترش وی کمتر از ما میخونم اتفاقاً اتفاقاً او بچهای که پول مفت ارث برسه هیچی نمیشه بچهای که پدرش پول بهش بده و زندگی راحت تو حوزم اونایی که همه چی در اختیارشون بوده هیچی نشده او که جنگیده چیزی شده من یه چیزی میخوام بگم اولاً ما هر کدوممون یه آدم مستقل خودمون فکر بکنیم من خودم باید بفهمم هر کسی به اندازه وسعش به اندازه توانش باید تفقه کنه تو دید نگفتم خب برخلاف اون که میگه باید تبعیت کنیم و هر قدر میتونی خودت باید تفقه کنی صد تا روایت برات میخونم که میگه تفقه تو دین تفقه کنید یعنی چه فکر کنید تبعیت کورکورانه نکنید همین الان این مسائلی که من گفتم همین چند تا مسئله که همین امروز گفتم شما به نظرت اینا باطل بود یا نبود اینا قرآنی بود یا نبود اینا عقلانی بود یا نه نبود اینا حکم خدا بود پس میتونه قضاوت کنی که حکم خدا هست شما میدونی خدا به چی میگه من بدکاریها و خوب کاریها را بده الهام کردم میگه فالمها فجورها و تقوا را چیزی که میدونی باید کورکورانه از دیگران تبعیت کنیم حالا شما که میدونی اینکه بچه اینجوری کنیم بده یا خوبه خودت میدونی خدا بهت گفته خدا گفته مگه میشه من بچه را بهش بگم که اینجوری بگه حتما باید تحقیق کنی دستت میگیرم و اگه غیر حرفیم که من زدم اعدامت میکنم و صحبتم نمیپذیرم چه چیزی گفته باشه میفهمم همه عالمان گفتن یه چیز دیگه شما اینو من یه مسئله دیگه دارم چند تا عالم بودن شیعه کلاً چند تا عالم مگه میخواد عالم بزرگ مثلا ۵۰۰ تا درسته مثلا حالا یه سوال دیگه بهتون بگم یه مسئله دیگه چند تا عالم بزرگ تو مسیحیت بوده مسیحیت شیعه اثنا عشری زیر ۱۰۰ میلیونه و مسیحیت دو و نیم میلیارد تاریخ شمع تاریخ ماه ۱۴۰۱ ۲۰۰۰ سال طول تاریخ چند تا عالم مسیحی بوده چند تاشون نابغه بوده و چند تاشون وارسته بوده کم بوده یکی فرانسیس بود که تا فرانسه فوت کرد فوق العاده حسابی فوق العاده خوب آدم های حسابی بودن حالا یه چیز اگه تو شیعه ۵۰۰ تا گفتی تو مسیحیت باید بگی چند تا ۳۰ هزار تا ۲۰ هزار ۳۰ هزار تا نابغه یه وارسته گفتن خدا جسم گرفته اومده گفتن یه نفر ۶۰۰۰ سال پیش یه گناهی کرده الان بچه وقتی متولد میشه به خاطر او گناهکار متولد میشه به گونهای گناه خودش نمیتونه نجات بده رستگار کنه این حرفا قبوله یا نه باطله یا نه میدونی چند تا آدم گفتن ۴۰ هزار تا عالم عالم بزرگتر از این آلمان بزرگتر از هم وارسته هم نابغه اگر من قراره که چشم و گوش بسته حرف باطله بپذیرم از اینا باید بپذیرم یا تعدادشون بیشتره که تعدادشون بیشتره اونا این ۵۰۰ هزار تا حداقل هست اون که تعداد بیشتر من باید از اونا چون من دیدم حرف اونا را مفهوم اونا رو خوندم به نظر شما من از اینا لازم به عقلم چی میگه اگه بناست کورکورانه تبعیت کنم حق دارم تعطیل کنم از اونا به باید تبعیت از اینا تبعیت کنم که ۳۰ هزار تا هزار تا آدم عالم تراز اول گفته یه نفر ۶۰۰۰ سال پیش یه گناهی کرده به خاطر گناه او یه بچه الان گناهکار متولد میشه و هیچ کاری هم برای نجات و رستگاری خودش نمیتونه انجام بده اگه کسی کمکش نکنه درسته چقدر این حرف باطله چقدر باطله نه ولی ۴۰ هزار تا عالم گفتن امضا کردن بناست من تبعیت کنم باید زود تبعیت کنم تبعیت کنم یا نه چرا نقل و فطرتم میگوید این مسلماً نمیتونه حرف خدا باشه مسلماً نمیتونه کار خدا باشه خدا عادله یعنی چه کسی ۶۰۰۰ سال پیشه گناهی کرده بچه الان قرآن درسته بنابراین اگر قراره که تبعیت بکنن باید از اون ۴۰ هزار نفر تبعیت کنه خب ببخشید
خلاصه:
لطفاً توجه داشته باشید که همهٔ مشارکتها در راه روشن ممکن است توسط دیگر مشارکتکنندگان تغییر یابند، ویرایش یا حذف شوند. اگر نمیخواهید نوشتههایتان بیرحمانه ویرایش شوند؛ بنابراین، آنها را اینجا ارائه نکنید.
شما همچنین به ما تعهد میکنید که خودتان این را نوشتهاید یا آن را از یک منبع با مالکیت عمومی یا مشابه آزاد آن برداشتهاید (
راه روشن:حق تکثیر
را برای جزئیات بیشتر ببینید).
کارهای دارای حق تکثیر را بدون اجازه ارائه نکنید!
لغو
راهنمای ویرایش
(در پنجرهٔ تازه باز میشود)
تغییر عرض محدود محتوا