پرش به محتوا
منوی اصلی
منوی اصلی
انتقال به نوار کناری
نهفتن
ناوبری
صفحهٔ اصلی
تغییرات اخیر
مقالهٔ تصادفی
راهنما دربارهٔ مدیاویکی
راه روشن
جستجو
جستجو
ایجاد حساب
ورود
ابزارهای شخصی
ایجاد حساب
ورود
صفحههایی برای ویرایشگرانی که از سامانه خارج شدند
بیشتر بدانید
مشارکتها
بحث
در حال ویرایش
ناسازگاری تحقیق در عقاید با حرمت مطالعه کتب ضاله
صفحه
بحث
فارسی
خواندن
ویرایش
نمایش تاریخچه
ابزارها
ابزارها
انتقال به نوار کناری
نهفتن
عملها
خواندن
ویرایش
نمایش تاریخچه
عمومی
پیوندها به این صفحه
تغییرات مرتبط
صفحههای ویژه
اطلاعات صفحه
هشدار:
شما وارد نشدهاید. نشانی آیپی شما برای عموم قابل مشاهده خواهد بود اگر هر تغییری ایجاد کنید. اگر
وارد شوید
یا
یک حساب کاربری بسازید
، ویرایشهایتان به نام کاربریتان نسبت داده خواهد شد، همراه با مزایای دیگر.
بررسی ضدهرزنگاری. این قسمت را پر
نکنید
!
[https://t.me/soleimanisaa/4094 فایل صوتی] متن زیر برگردان فایل فوق توسط هوش مصنوعی و بدون ویرایش، حاوی اشکالات زیادی است. بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین عرض کنم خدمتتون که ما تو اون مسئله باب تقلید بودیم درسته فقه حقوق بشر و امروز میخوام که یک بحث فوق العاده مهم و به یه معنا تکان دهنده خدمتتون عرض کنم اولاً یه مسئله باقی ماند با یه دونه و اون اینه که کسی مثلاً حواسش نبوده دارم قول آقایونم میگم من که اصلا تقلید را قبول ندارم حالا یک کسی ۲۰ سال همین دوری حمالی انجام داده مثلاً از مردم یا شن دیده مردم چه جوری نماز میخونن همین جوری نماز خوانده دیگه مردم چه جوری روزه محلیاش گفته که اینجوری میگیرم ۲۰ سال اعمال انجام داده بدون تقلید حالا بعد از ۲۰ سال یه دفعه یکی میره آخوند محلشونو بهش چیکار بکنه طبق فتوای آقایون باید ببینه اینایی که انجام داده اگه مطابق با فتوای کسی که الان باید تقلید کنه هست اگر نیست سال را باید به اصطلاح از نو بخونه نماز خونده دوباره بخونه مثلا یک کوچولو تو این ۲۰ سال تسبیحات اربعه را یک بار گفته بسیاری میگن یک بار کافیه حالا معلوم شد که این کسی که باید ازش تقلید میکرده میگه سه بار باید بگی همه اون نماز ۲۰ سال را باید دوباره فکر کرد که مثلا سر زیر را آب کردن وضو را باطل نمیکنه ۲۰ سالم روزه گرفته سرش زیر آب کرد نه چیزی بخوره فلان سر زیرا حالا بعد از ۲۰ سال یا بعد از ۳۰ سال یا بعد از ۴۰ سال همه روزههاش باید دوباره بگیره اینا فقه یادمون باشه پیامبر فرمود اون شرایطی که من میومد و سهله است سختی سختی ۴۰ سال طرف روزه گرفته نماز خونده تقلید مطابق مطابق با فتوای مشهور علما هم درسته فقط مطابق با ایشون درست نیست یکی درست نیست مشهور فرض فرض کنیم اینجوری با فتوای مشهور علما نمازش درسته مثلا درسته ولی طبق فتوای این آقا یه گوشه نمازش مشکل یک گوشه روزشم مشکل آمریکا آمریکا که اختلاف بیشتر خیلی مسئله جدی است حالا حالا یه مسئله تمام این مسائلی که گفتیم شما گفتید دلیلش چیه همین مسئله آخری که میگین همین که الان بود دلیل دلیلش چیه سال عقلا مثلا رفتن یه دکتر که حالا من اصلا دکتر نبود پزشک نبوده کلاهبردار بوده تابلو حالا بعد از ۴۰ سال چیکار میکنن دوباره چیه دیگه گذشت فکر میکردم دکتر ۴۰ سال مثلاً یه مسیری رو رفتی نماز خوندی نمازم طبق نظر یک کارشناس بود طبق نظر اکثریت کارشناسان بود یعنی ۹۰ درصد کارشناسان معلوم شده یه آقا میگه که نه اینجوری نخوند کدوم عاقل جلبکی میگه که باید این ۵۰ سال که خوندی دوباره از نو این عاقل باید زنجیرش کرد دیگه همچین حرفی میزنه عاقلی که اینو میگه من ۵۰ سال نماز خوندن روزه گرفتم مطابق فتوای اتفاقاً نمیدونستم هم تقلید باید بکنم حالا معلوم شده مطابق فتوای ۹۹ درصد علماست ۹۹ درصد کارشناسای تاریخ شیعه این یکی آقا که بنا بوده من تو این ۵۰ ساله ازش تقلید بکنم مثلا یه جور دیگری تسبیحات را سه بار بگیم بقیه میگفتن یه بارم کافیه حالا من ۵۰ سال نماز ۵۰ سال روزه هیچ قبل از انقلاب خونده همش درسته اگه نخوندم اگه میتونه بخونه نتونستم نتونست عوارضی که جامعه ایجاد میکنه کنار صندلیم یه جواب این شرایط صحبت سخنرانی کرد من رفتم که من ۱۵ سالی که نماز میخوندم توی همدم همدم را درست شروع سخنرانی این را من نمیخوام خیلی روش بنویسم برمیگردم به مسئله اول گفتم برمیگردم به مسئله اول چی بود یه جمله اولش بود عقیده مسلمان به اصول دین باید از روی دلیل باشد این قسمت اول تحقیقی باشد تحقیق یعنی چی کتابها را خودم و خودم برسم به عقیده خب این دیگه از کی بود از این هر ۱۲ ۱۳ تا مرجع فعلی یعنی این متنی که الان خوندم از مرحوم آیت الله خمینیه و دوازده نفر دیگه هم پس اینایی که الان هستند از مرحوم آیت الله خویی که زنده هستند سیستانی گلپایگانی مرحوم زنده هستند کنار یک میخوام براتون بخونم ببینم شما چی میفهمید این عبارتی که دارم میخونم از کتاب تحریر الوسیله آیت الله خمینی جلد دوم الان این چاپ که من دارم صفحه ۴۵۷ جلد دوم صفحه ۴۵ عنوان باب بهتون بگم اینجا عنوان فصلی که اینجا تتم فی احکام اهل زمه احکام کافرهایی که مسیحی ها یهودی که میدن و اهل ضمه هستند یه نکته بهتون غیر وضعیت از نگاه آقایون وضعیت کدام بهتره کدام غیر مسلمان مسیحیا یهودیها زرتشتیهایی که جزیه میپردازند اینا اجمالا بهترن کتابشون بهتره دینشون اهل کتاب هستند حالا من مسئله رو میخونم ایشون فرموده رئیس کفار ضمن میگن کانو اولا تبلیغ فاسده فی بلاد المسلمین جایز نیست برای غیر مسلمانان کفار یعنی غیر مسلمانان تبلیغ مذاهب فاسدشون تو کشور تو ممالک اسلامی اصلا یک غیر مسلمان حق نداره تبلیغ بکنه دینش را کشور اسلامی این فتو یعنی تو ایران یه غیر مسلمان حق نداره به هیچ وجه دین شاه تبلیغ بکنه البته و نشر کتبهم الذالها هیچکس مجاز کتاب که کتبشون را تورات انجیل هیچ کتابی را حق نداره نشر بده هیچ غیر مسلمانی کتابش حق نداره تو کشور اسلامی چاپ بکنه منتشر بکنه و دیگه چه جایز نیست و دعوت المسلمین حقم نداره مسلمانا رو دعوت بکنه به دین خودش اینم المسلمین و ابنا الا مذاهبهم الباطله حق نداره مسلمونا و فرزند مسلمونا را دعوت بکنه به مذهب باطل خودش تبلیغ کرد با تاثیر الاسلامیه انیمیت وسیله مناسبت حاکم اسلامی به هر وسیله ای که میتونه به هر وسیله ای که میتونه زندانیشون کنه اعدامشون هر وسیله دیگه به هر طریقی که میتونه باید جلو تبلیغشون جلوی نشر کتابشون بله تا اینجاش خیلی نداشتم و مجالسهم و ابنا ذالک واجب است بر مسلمانها که پرهیز بکنند از کتب اونا نخوندن نبینند نگاه و شرکت در مجالسشون واجبه که نرن و سخنرانی گوش بدن فلانو بچههاشون رو هم منع کنند از اینکه بدن همچین جاهایی بله علیهم من کتبهم والعراق ظالم شیئن یجب محوها به طور اتفاقی هم یه تورات یا انجیل یا کتاب دیگری دستت رسید واجب که نابودش کنیم فوری خمیرش کنی از بین ببر یا بسوزونی حق نداری نگهدار فوری بسوزش بله غیر محترمه کتابشون تحریف شده است و هیچ احترامی نداره بندازیدشون توی آتش بزنید و فلان کنید بعدشم میگه که خداوند ما مسلمانان را از شروع اینا حفظ بکنه و سالمیه حالا بذارید این مال سخن آیت الله خمینی هم بزارید بله من سریع پیدا بکنم یک کسی فضای مجازی آدرس جون داده خوبه که ببینیم در مورد کتب ضاله چی میگن آلمان کتابهای انجیل و تورات کنونی که امروزه در دست یهودیان و مسیحیان است به علت تحریف هایی که در آن صورت گرفته و در آن مطالب خلاف واقع به خدا و پیامبرانش نسبت داده شده است تو پرانتز یوحرفون الکلم عن مواضعی ما سه تا یا چهار تا آیه داریم یا حرف مواضع یا من بعد مواضع یا چهار باره تو قرآن یعنی چه کلمه را از موضع تحریف کردن کلمه را از جایگاهش تعریف کردن یعنی چی یعنی کتابشونو تحریف کردن این سه چهار باری که اومده قرآن کلمه را از جایگاهش تعریف تعریف کردن یعنی فاعل را مفعول خوندن خوندن فاعل مفعول بخونید عبارت یه جوری این تحریف معنویه نه تحریف لفظی این سه چهار موردی که قرآن گفته تحریف معنوی نه اینکه کتابشونو تحریف کردن برای مردم که میخوندن یه جوری میخوندن که معنا عوض بشه آخوندای خودمون فوق تخصصشو دارن فوق تخصص من همینه شما از قرآن در میارن باهاش بیفته راهپیمایی اربعین از قرآن در میاره میگه که معنوی حالا جالبه کار وحشتناک آیت الله معرفت معلومه که یعنی تعریف معنوی نه تحریف لفظی نه اینکه تو کتابشون دست بردند وقتی برای مردم میخوندن یه جوری میخوندن که معنا عوض بشه خوب ولی یه نکته اضافه بگم سه چهار موردی که داره من تو یه کتابی به نام ادیان در قرآن ادیان در قرآن سمت چاپ کرده اونجا مفصل ۴ مورد بحث کردن راجع به کتب شان میگه این اهل کتاب حرفهای پیامبر را کتابشون نداره داره میگه یحرفون الکلم وقتی آدم مراجعه میکنه قبل و بعدش یعنی سخن یعنی قرآن را مثلا قرآن را که میشنوند وقتی میخوان نقل پیروان خورده چی بگم وقتی که وضعیت علمی ما اینجور هست چی راجع به قرآن همه میگن کتابشون اونها تحریف شده راجع به کتب خودشون نمیگه اینا این کاری که انجام میدن راجع به قرآن انجام قرآن را وقتی میرفتن نقل بکنن یه جوری نقل میکردن که معنا عوض بشه خوب این بگم اوضا این بد نیست که این مثال که زدم که ببینید قرآن فهم ما از قرآن وحشتناکه اینجور نیست که یه جای کاری که من میگم اسلام شناسمون همش ایراد داره این مسئله کتاب اونا تورات موجود ۸۰۰ سال بعد از موسی تالیف شده تحریف یعنی چه اصلاً ۸۰۰ سال بعد از موسی تحریف شده تالیف شده تالیف شده کتاب نوشته با استفاده از منابعی که بوده بعد از اون روزی که نوشته شده تا که میشه به اصطلاح مثلا ۵۰۰ و خورده قبل از میلاد یعنی ۱۱ قرن قبل از اسلام ۱۱ قرن قبل از اسلام این کتاب عبارات با استفاده از منابع ۸۰۰ سالم بعد از حضرت موسی بوده از اون روزی هم که تالیف شده ۱۱۰۰ سال قبل از اسلام تالی شده تا الان هم تغییر نکرده تحریف یعنی چه تحریف یعنی چی کتاب ۸۰۰ سال بعد از موسی تعریف شد از اون روز که تالیف شد که۰۰ سال قبل از اسلام بوده تغییر نکرده تفسیر های اجتماعی داریم الان هیچ مسیحی نمیگه حضرت عیسی کتابی به نام انجیل آورده کتاب نیاورد خدا تا پیغمبر میفرستاد بشم کتاب میداد ولی خودش اومد دیگه بازم باید کتاب خودش اومد رو زمین حضرت عیسی تجسد خداست خداست که جسم گرفته اومده روی زمین خب حرفاش میزنه دیگه لازم نیست کتاب بیاره که اناجی پس زندگی و سخنان حضرت عیسیست که بعدا نوشته شده مثلا قدیمیترین انجیل کدومه اول این چهار تا ان انجیل زیاد نوشته شدهها زندگی زیاد سال ۶۵ میلادی حدوداً نوشته شده یعنی ۳۵ سال بعد از حضرت بعد از زندگی زمینی حضرت عیسی متی حدود ۷۵ لوقا حدود ۸۰ ۸۵ یوحنا حدود ۱۰۰ حدوداً ۹ سالانه نوشته شده یعنی قدیمیترینش که انجی ۳۵ سال بعد از زندگی زمینه از اون روزی که تعریف شده تعریف شده ولی از اون مسیحیا میگن با تایید روح القدس تایید کرد نوشتنا میگه روح القدس نوشتن زندگی نامه حضرت عیسی خطا بکنه ولی کار ندارم یه کسی نوشته سال انجیل مرقس سال ۶۵ میلادی مثلا فرض کنیم مرقس نوشته ادعای سنت اینه که مرقس نوشتتش مرقوس از حواری تقریبا شاگرد حواریون شاگرد نمیگیم ما میگیم شاگرد ۶۵ از اون روزی هم که نوشته تا الان همینجور سالم مونده تحریف یعنی چی تحریف یعنی چی این که بین ما همین آیت الله خمینی هم گفت که ببینید بله تحریف شدن کلمه تحریف یعنی چه کسی بگن تحریف یعنی چه تا سال ۵۰۰ قبل از میلاد تالیف شده به نام تورات تالیف شد یعنی از منابعی استفاده یکی اناجیلم ۴ تا انجیله ۴ نفر که قدیمیترینش ۳۵ سال بعد از حضرت عیسی نشسته کتاب تالیف کرده درباره زندگی حضرت عیسی تا الانم هیچ تغییر نکرده جالب اینجاست کتاب نشون دادن دانشمندان جدید غربی خیلی با ادله روشن اینا را بیان میکنه راجع به تورات و انجیل مستند قشنگ قرآن که یعنی تحریف معنوی اونم راجع به قرآن بین ما معروف همه میگن کتب معرف کاملا بی معنی است قرآن هم نفرمود شما از بس سرسری تو طلبه اصلا نرفتید یه بار قبل و بعدشو نگاه کنید تحمل نکرد ببخشید این بگم درد تا کجاست که میگم اسلام شناسی اهمش ناجور اول تا آخر تحریف شده کتب معرفه آی کلمه بی معنی است معنی نداره ولی ۸۰۰ سال بعد از موسی تورات موجود تالیف شده ۶۵ ۷۵ ۸۰ تعریف شده از اون روزی تالیف شده الان سالم مونده تحریف یعنی چی گفته باشه خلاف علم گفته قرآن اشکال به قرآن چون کلمه تحریف معنی نمیده که نمیدونم درسته کتابها دارم میگم که ۸۰۰ سال بعد از موسی تعریف شده به حرفم اینه که تا حالا معتبره یا معتبر نیست حرفم اینه که کلمه تحریف بی معنیه این به عنوان یه نمونه میخوام بگم ببینید چه ربطی نداره تحریف معنوی راجع به قرآن داره حرف میزنهاین عالمان ما همه یک کلمه جا افتاده که قرآن تحریف شده ببخشید پیامبر خداست کتاب خداست بعد خداوند پیامبر باشد اگر قضیه به این حدا بود قضیه مشکل تر از اینه حالا ببینیم خوب سخنان خدا را از سوی خود تحریف میکنند که سخنان خدا را کلمه را از جایگاه خودش منحرف میکند یعنی فاعل مفعول میخوندن مثلا کلمه ساختار جمله نقشی داره دیگه فاعل مفعول این دو تا رو جابجا کردی کل معنا عوض میشه خوب تحریف جز کتب ظالم محسوب میشوند تورات و انجیل جز کتب ظالم است کتب ضلال به کتابهایی گفته میشود که در آنها مطالبی بر خلاف عقاید اسلامی نوشته شده باشد این تعریف بله نوشته شده باشه پس کتابی که یه چیزی خلاف عقاید اسلامی توش باشد منتظرم که آقای ثارالله خودم میگم اگر اون وقت بد میگه که درباره حکم کتب ضلال چنین فرمودند حرف دقیق نگهداری کتب ذلال نگهداریش تکثیر و نشر بیشتر خواندن و تدریس که بخونید چه تدریس کنی ها چیست نزدیک ۳۰ سال تدریس میکردم تورات ۳۰ ساله تدریس میکردم خوب تدریس فراگیری مطلب فرا بگیری ازش و خرید و فروش آنها حرام میباشد و چنین از بله از بین بردن آن از باب از بین بردن ماده فساد لازم است واجب لازم فقط رعایت این احکام در موردی لازم نیست که غرض عقلایی یا مصلحتی مهمتر در بین باشد مثلا چی مثلا عرض کنم که آنکه شخصی که اهلیت دارد این کتب را مطالعه کند تا از طریق اطلاع پیدا کردن بر محتوای آنها بر علیه صاحبان آنها استفاده بله ولی برای عموم مردم که این تواناییها را ندارند صرف اطلاع پیدا کردن از آنها نمیتواند توجیه کننده مطالعه این کتب باشد اولش از کجا شروع هر کتابی که توش یک عقیده غیر اسلامی باشه هر کتابی که توش یه عقیده غیر اسلامی باشه مطالعش خوندنش نگه داشتنش خرید و فروشش چاپش نشرش چی حرامه بابا دم از بین برد خوب از آیت الله خمینی منهاج الصالحین آیت الله سیستانی بله مکاسب شیخ انصاری یه مسئله خواستم آقای ساراللهی بگن و نگفتن اینه که این کتاب های زیست شناسی اسلامی هست یا نیست تکامل و اینا رو میگه تبریزی تبریزی تکامل نظریه تکامل اسلامی هست یا نیست یک پس مرجع پس کتاب زیست شناسی که داره تدریس میشه توی دانش دبیرستان ما همه دارن کار چاپش هر دولت هم داره چاپ میکنه معلم هم میده هم معلمی که درس میده هم حقوق میگیره هم حقوق دولت میده هم دانش آموزی که کلاس میشینه هم پدر و مادر که اجازه میدن تو این کلاس شرکت بکنه همه دارن کار حرام انجام نگفتید واجبه که من تحقیق کنم عقایدم را نگفتی عقایدش مسلمون باید تحقیق کنه واجب هم هست گفتید چه جوری تحقیق کنم من چجوری تحقیق کنم شما فرمود فقط کتاب های اسلامی درسته چه کتاب اسلامی است کدوم کتاب خلاف عقاید اسلام هست کدوم نیست منو تشخیص بخونم تا ببینم خلاف اسلام هست یا نه از اول به من گفته حق نداره لاشو باز کنیم پس من حق ندارم بفهمم خلاف اسلام هست یا نیست کی باید بفهمه جواد بفهمی دیگه خوب اون وقت کتاب های را که شما تعیین میکنی برای من من بخونم شما اسلامی میدونید من بخونم و تحقیقم کرده باشم درباره اسلام اونقت مثلا نمونه بگم کتاب های عرفانی اسلامی هست یا نیست آیت الله خمینی میگه اسلامی آیت الله مکارم میگه من یه دوره کتابخونه برای مطالعه درست میکنم زمان آیت الله خمینی تمام کتاب های عرفانی بسیاری از این مراجع میگن کتاب های فلسفی کتابهای فلسفی کتاب های عرف ضد اسلام من چیکار کنم من اگر تورات و انجیل نخونم من مطلب هیچ دینی را نخو نه مطلب آیت الله سیستانی میگه حالا اینجا نبود تو رساله از حرف آیت الله خمینی هم بر میومد تا که روزنامهای هم که توش مطالبه خلاف اسلام باشه خرید و فروش و فلان و روزنامه شرکت کنید حرف که نمیتونیم بشنویم شما گفتید تحریف شده من چجوری بفهمم تحریف شده پس این تحریف شده رم باید نخونم که نمیدونم که این کلمه که این کتب اونا تحریف شده من از کجا تقلید کنم دیگه چون تو گفتی جدید مبناشم چیه قرآنم چه جوره و چقدر فاجعه است من اصل اینکه کتب اونا تحریف شده تقلید کنم خوب میخوام تحقیق کنم توحید چی تو هیچی دیگه اسلامیه این میخوام داخل اسلام تحقیق کنم تو هیچی من چه بفهمم من چه جوری بفهمم توحید چیه مهمترین مسئله توحید نیست دیگه مسئله مهمتر از توحید داریم حالا من میخوام توحید تحقیق کنم الان فرض کنید مرجع آیت الله مکارمی تو باب توحید آیت الله جوادی قائل به وحدت وجود یعنی یک وجود بیشتر تو کل عالم نیست بقیه نمونه نمونه خورشید که پرتو داره یه وجود بیشتر نیست توحید یعنی آیت الله مکارم میگه این عین کفره کدومشون درست میگن همین اگر من مقلد آیت الله جوادی به آیت الله مکارم باشم باید کتابهای آیت الله سبحانی را جوادی را آتش بزنم التوحید کدومشونه کدومشون توحیده واقعیه آیت الله جوادی میگه توحید من میگم اصلا توحید نیست که چیه من چجوری مطالعه کنم خوب گفتی شما میگید کتاب های عرفانی عرفان وحدت وجود آمده عرفانی میگه که غیر من حتی راجع به نه اینکه یه وقت هست اینه که میگیم توحید حقه یا تثلیث مسیحی تحقیق کن شما وقتی به من گفتید تحقیق کن اصلا باید تحقیق کنم ببینم اسلام مسیحیت است اسلام یهودیت خلاصه اینا رو مطالعه بکنم که لازمه اینا رو مطالعه کنم یعنی چه من تحقیق من تحقیق بکنم اون وقت فقط مجازم کتاب هایی که برای مثال آیت الله مکارم اسلامی میدونه فقط مطالعه کنم غیر از تقلید غیر از تقلید اسمشو عوض کردی شما به من داری میگی هیچ کتابی غیر از اسلام یعنی چی اسلام یعنی چی وقتی اون آقا میگه نه قاعده من اسلام یعنی عقاید من چونکه میگه که کتب عرفانی را باید مثلا دور بریزی باید آتش بزنی که یعنی او قرائتی از اسلام که من دارم اسلام قرائت های مختلفی داره اون مرجع تقلیدی که میگه باید کتب اسلامی غیر اسلامی را بکنی یعنی مثلاً عرض کنم خدمتتون که اسلام به معنای که من میگم مثلاً کجا میکشه مرحوم آیت الله صالحی نجف آبادی قبل از انقلاب یک کتاب نوشته درباره امام حسین شهید جاوید اسمش یه حرفایی در مورد امام حسین زده من فرضیه کتاب را قبول ندارم من با فرض با اون نظریهای که تو کتاب ایشون ارائه داده قبول ندارم یکی از چیزهایی که میگه میگه که مثلا امام حسین نبود که وقتی میره همه چی روشن همه چیو بدونه و میدونه که الان باید کجا بره فلان چی میشه الان همه چی نمیدون خب آقایون خیلی سروصدا کردن ها دعای خیلی جدی بوده دعوای خیلی جدی که این کتاب را چرا نوشته حالا جالبه مرحوم آیت الله منتظری به اون کتاب مقدمه زده یعنی تایید کرده مرحوم آیت الله منتظر اون کتاب خیلی دعوای جدی من میخوام راجع به امام حسین مطالعه کنم کتاب شهید جاوید را بخونم یا نخونم من در مورد امام حسین نمیتونم پس مطالعه امام حسین نمیتونم مطالعه امام حسین که احکام فرعی عملی نیست اصوله دیگه اینکه من میخوام راجع به امام حسین مطالعه اسلامی من چیکار کنم حق ندارم بخونم نتیجه اش اینه اسلام یعنی چیمن از اسلام چه کتابیو بخون کتابی که با قرائت من از اسلام سازگار باشه کتابهایی که من اسلامی میدونم پس تقلید محض بدترین نوع به اصطلاح تقلید این عرض کنم خدمتتون که ببینید فجایع بار میاد یعنی اون قسمتشم که گفت یه قسمتشو تو گفتی که فروع دین و مسائل فرعی عملی را که باید درست از من بپذیر حتی اگه ۵۰ سال عمل کردی و از من نپذیرفتی و عمل طبق فتوای من نبوده و الان شد دوباره ۹۹ درصد عالمان همین جوری که من انجام دادم حتی اگه ۹۹ درصد اینجوری میگفتند دوباره ۵۰ سال نماز دوباره بخون اون که عمل اینو گفتی حداقل در مورد عقاید به من اجازه دادید که خودم تحقیق کنم عقاید میگه که کتابی که خلاف اسلام باشه کلاف یکی از عقاید اسلامی باشه عقاید اسلامی هر قرائتی از اسلام که شما هر کتابی که قرائت شما از اسلام را تایید میکنه من بیام از شما بپرسم اگه اجازه دادید بخونم کی اسم اینو گذاشته تحقیق کی اسم اینو گذاشته تحقیق به این میگن تحقیق هیچ کتابی هیچ چیزی این عرض کنم که واقعیت قبل از انقلاب بعد از انقلاب من اینجوری میکرد که تحقیق درسته پس میخوام نتیجه بگیرم که من نه در عقایدم آزادم نه در اعمالم آزادم عقایدم را حوادث شما بگیرم این عین خود یعنی دیگر فرمانرواات من یکی از بحث های مطرح خود مهمترین اصل حقوق بشری اینه که من خودم فرمانروای خودم باشم خود فرمانرواییه شما کل دین منو از اختیار من خارج کردید داری به من میگی دین ما کامل از تو بگیرم خودم هیچ در هیچ تحقیق ندارم خود فرمانروایی یعنی آدمی که خودش فرمانروای خودش باشه به اصطلاح یعنی خودش امور خودش را اداره میکنه آدمی که خودشون اداره نکنه چی میخواد پس من قیم میخوام تو مسائل دینی عقایدم رو و اعمالم رو همش را بگیرم این مصداق روشن اتخذوا احبارم و رهبانم ارباب من دون الله قرآن داریم یهودیا عالمان خودشونو و مسیحیا راهبان خودشون را رب گرفتن در کنار خدا و خدا گرفتن دقیقا پاپ تو کلیسای کاتولیک میگه عقاید تو اعمال تو همه چیزتو باید از کی بگیری او یه مبنایی داره که حداقل رو حساب کتاب میگه منو کی نصب کرده پاپ قبلی اونا که نصب کرده قبلی سلسله میرسه به پتروس و پتروس هم حضرت عیسی کرده حضرت عیسی تو کتاب تو انجیل هست انجیل متی باب ۱۶ اونجا میگه که به پطروس به پطروس که وسیعش است میگه کلیدهای ملکوت آسمان را به تو میسپارم هرچه در زمین منع کنی در آسمان ممنوع و هرچه در زمین جایز بدانی در آسمان جایز گردد درسته یه همچین اختیاری را به کی داده به پتروس پتروس سلسله طالب من رسیده اون وقت منی که سلسله ام به پتروس میرسی روح القدس کتاب گفته روح القدس نمیزنه خطا کنم وقتی دارم فتوا میدم روح القدس جلو خطا به همین خاطر میگم شما هر چه گفتم اطاعت کنید حداقل ببینید مبانی شو درست کرده درسته خراب مبنا ولی مبنایی داره کتاب اینو گفته انجیل بعدم این سلسله وصل شده همه کسی هم که داره فتوا میده روح القدس نمیزنه خطا بکنه خب معلومه اگه کسی اینو گفت دیگه مردم باید اطاعت بکنن همینو میخوام بگم همینو میخوام چرا تو اسلام از پیغمبرم نداری اما اطاعت بی چون و چرا نداریم تو اسلام همه جا میگه عقل به کار بنداز ببین اگه عقل قرآن به پیغمبرم رو حرفاش حداقل داره یه مبنایی رو کتاب خودش درست میکنه و میاد جلو اینا رو گفتی وضعیت اینا بدتر از اون وضعیت اینا بدتره داره میگه من کتاب اینو گفته قرآن نگفته که بشر عباد الذین یستمعون القولون احسنه بشارت بده به بندگان من اونایی که حرف ها را میشنوند بهترین انتخاب میکنن من معنیش اینه که من باید حرف یهودیان مسیحی ها زرتشتی بشنوم و بهتر نمیشه انتخاب کنم میگی تو احادیث ما نیامده که خوزه الحکمه ولو از مشرک حکمت را بخواب حتی از مشرک حکمت را حتی از منافق روایت چه جوری من بفهمم که به من میگه که سخنرانی شون نه کتاب من چه جوری حکمت را اونا هم گفتن بگیرم نگفت به من که علم بیاموزید مگه نبود چی بوده کتابهای اونا رو بخونم رفتم کتابای اونا رو خوندم خوب کتابای اونا خیلی معلومه دیگه هر کتاب اونجا هست یه جاهایش هم غیر اسلامیه دیگه با عقاید اسلامی که بنابراین شما اون کلیسای کاتولیک بر یه مبنایی داره حرف میزنه حداقل مبنای خودشو درست کرده میگه آقا این کتابه این کتاب اینجور گفته منم این تایید روح القدس هم منش و مثلاً تعبیر داریم که وقتی میرید تبلیغ بکنید نگران نباشید چی چی بگید روح القدس یادتون بده که چی بگید که روح القدس به اصطلاح به من این دلیلش حرف منم حجته دلیلش تو عقاید و اعمال اینم دلیلش حداقل یه دلیل نقلی براش شما که کارتون همش ضد قرآنه ضد قدرت ها دلیل نداره ضد قرآن خیلی عجیبه کارتون ضد قرآن حالا یک داریم که مثلا عرض کنم خدمتتون که روایاتم که گفتم مثلا میگه اینقدر برید علم بیاموزید از دیگران بگیر خیلی زیاد خلافه یه سوال دلیل شما برای کتب ضاله را نبات بخونی دلیلش چیه فتوا دادی با حق آدم شاخ در بیاره هیچ بر اساس روایت ۱ استناب کردن بهش ربطی نداره دروغ اجتناب کنید از دروغ کنید یعنی کتابای دیگران را نخونید کتاب های دیگران را نخورید یعنی تو وقتی میخوای چی بکنی آقا عجیبی نیست مصیبتم اینه که این آقا سیگاری حوزه ضرورت نداره کسی اصول دین را هم بخونه خودش خوند خونده نیست مرجع شده باشه راجع به اصول دین هم هیچی نداره من باید از کسی تقلید بکنم کلاس در واقع عقاید نرفته به کتاب هم نخوند و ما باید تقلید کنم ازش اینو ببینید دیگه هم خلاف قرآن هم خلاف این خودش فارسی زور عربی و به اصطلاح ناجوره حالا یک نقطه هم من اضافه کنم مثلا به عنوان نمونه نمونه کلام شما گفتید که پیغمبر را از سه طریق میشه شناخت همتون گفت همه متکلم راه اولش اینه که مثلا معجزه راه دومش اینه که بشارت پیامبر اسلامو گفتی چی بشارت پیامبر پیشین هست یعنی تورات و انجیل بشارت دادن به پیامبر اسلام عجب بشارت دادن و این دلیل که اثبات میکنه که پیامبر اسلام واقعا پیامبر بوده ما باید بخونم ببینم که ببینم بشارت داده یا نه نه حالا جدا از قبول حالا قبولم فرض کن که اشاره بهش میکنم به نقطه خوبی بود اشاره بهش میکنه عرض کنم که صحبت سر اینه که نگفتی یکی از راههای اثبات پیامبری حضرت محمد صلی الله علیه و آله اینه که تو کتب پیشین بشارتش اومده اینم باید تقلید کنم چون تو میگی بشارتش اومده باید قبول کنم یا باید برم ببینم اومده واقعا یا نیامده چیزی که شما میگید بشارت آتش بزنم و نگه ندارم به من میگید که پیامبری خودم برای خودم اثبات بشه شما میگید که یکی از راه اینه که بشارت بره سراغ کتابهایی که شما اینجوری گفتی آیت الله خمینی کتب ضالهبله اوراق زاله تعبیرهای اینجوری کردی انقدر تند گفتی مزخرفه دیگه مزخرفه دیگه اون وقت ۱۴ تا آیده قرآن که میگه مصدق لما بین یده کتاب های مختلف این تصدیق قرآن چیکارش کنم کتابی که میگه آتش زد چرا قرآن اینم اضافه کنم اینم اضافه کنم همینطور که علم میگه کیک تاپها از قبل از اسلام تا الان همینجور علامه طباطبایی میگه این کتابها همینجور بوده زمان اسلام همین کتابیه که فعلاً هست این عالم سنتیه دیگه علامه طباطبایی میگه این کتابها همونجور که الان هست زمان پیامبر اسلام هم همینجور بوده علم است یعنی علم همینه میگه یه شاهد کوچولوش آقا ما نسخه خطی کل کتاب مقدس را چند تا شاه چند تا نسخه خطی مربوط به ۲۰۰ سال ۳۰۰ سال قبل از اسلام داریم موزهها هست همون علمی که میگه قرآنی کشف کردم که مربوط به وسط قرن اوله همون علم میگه این مال قرن دومه میلادیه این قرن مال سوم میلادی ۳۰۰ سال ۴۰۰ سال قبل از اسلام بعد از اسلام تغییر کرده پس همین کتاب زمان پیامبر اسلام بوده مصدقا لما بینده قرآن نمیگه که بله اگر اهل تورات و انجیل به کتابشون عمل کنند لعلو من فوققهم چه جور با تو بحث میکنند اهل کتاب با توی پیامبر یهودیها یهودیا و این دهات فیها حکم الله است فیها حکم الله تورات یعنی کدوم تورات است اون وقت میگه حکم الله اینا رو چیکارش میکنی چقدر قرآن اطلاع ندارید چرا فتوا خلاف قرآن میدید شما میگید تورات انجیل باید آتش زد کتاب قرآن تصدیقش کرده چرا باید آتش زد این کتاب همون کتابیه که قرآن تصدیقش کرده نکتهای بود که شما قرآن تصدیقش کرده اصلا کتابی که میگه تورات فیها حکم الله چه جوری با تورات دارن توش حکم خدا هست کتاب حکم خدا توش هست چرا من باید آتش بزنم چرا من باید نه من وظیفهم اینه که برای اینکه حقیقت را بفهمم کتابها را مطالعه کنم آره بنده ۳۰ ساله در سال هیچ وقت تو هیچ کلاسی نقد نکردم تورات میگه خودت داوری کن من صادقانه هر جور میخوای داوری کن همونجوری که راجع به قرآن حرف میزنم قرآن اینو میگه ممنونم که حقیقت را بشناسم با کتاب های مختلف که میخونم ادیان دیگر مارکسیسم این همه مکتب توی اروپا هست اینا کدومش عقایدشون اسلامیه همه غیر اسلامیه همه رو میخونم هیچ کدومشم برای این نمیخونم که رد کنم بفهمم حقیقت رو بفهمی گفت خیلی خوشم آمد شما گفتی قبول ندارم تورات میخونم برای این قسمتشه لذت ببرم صرفا اینجور بگم فقط میخونم برای اینکه لذت ببرم کجا میگه زمین تا که درو میکنی گندما خوشههای ته چرا برای اینکه بعداً اون روزای شغلی بوده فقیرانه به نام خوشه چینی میومدن ته زمین خوشهها رو جمع میکردن فقرا یه چیزی باشه براشون ته زمینه اون بتهای کنار و بر زمین را هم حق نداره همشو بچینه یه بافه گندم یادت رفت و رفت تو خونه برنگ بردار زشته چشمم میزارم چشم میزنم قشنگه اصلا یاد میگیرم خوبه قشنگه میگه انگور تا وقتی میچینی پاکستان حق نداری تمیز تمیزش اون کامل عبور میکنن اونایی که پرندههایی که میان حیوانات زشته بگم بده الاغ دشمنتو دیدی داره در یه راهی میره دشمنت اون وقت آلمان یهود میگن دشمن یعنی مشرک ولی تورات اینه الاغ دشمن اگه دیدی داره از یه راه میره حق نداره باید تحویلش بده الاغ دشمتو دیدی زیر بار مونده حق نداره برگردونی و بگی اینا رو بگم بده چشمم میزارم بهش احترام میزارم قشنگه اونجاشم که ناجور عقلم میگه که گاوی که شاخ زده باید سنگسارش کرد گاو را مجازات کردی خیلی ناجور میگه میفهمم اونجا بد میگه میفهمم و میتونم بفهمم که کجاش خوبه کجاش بده قاطی داره اگر یک کتاب به دلیل اینکه قاطی داره باید دور انداخت کل این روایات ما را دور انداخت بهترین کتاب حدیثی مون چه کتابیه توی کتاب کافی حدیث سلسله اومدیم یادتون چیه یه خری که ببخشید پیامبر سوارش شده بود گفت که شنیدم از پدرم پدرش اونم از پدرش تا الاغ کشتی نوح بود یه دستی زد پشت کمر من و گفت از نسل تو یه الاغی به وجود میاد که پیامبر خاتم سوارش میشه اینو بهش میگن کافی بهترین کتاب ما هست تو بهترین کتاب اصول کافی یه باب داریم اصول کافی که بهش میگن اون وقت اونجا میگه اصلا شیعه با گل متفاوت خلق شده نه روایت داریم که سنگ گل مخصوص برای ساختن شیعه از بهشت آوردند و روایت اگر میگید حق توش نیست چرا قرآن تصدیقش کرد حق و باطل قاطیه که قبول دارم باطل قاطیه هیچ وقت بدتر از کتاب بحارالانوار نیست میزان باطلی که تو کتاب مقدس است تورات انجیل است به اندازه میزان باطلی نیست که تو کتاب بحارالانوار هست پس تا دور بندازم بحارالانبار خب ببخشید من یه شعر میخوام بخونم براتون در کلیسا گفتم ای جان ادامه وحدت نیافتند که روح القدس با من گفت از لبخند که آگاهی تهمت کافری آمد این آهنگ که یکی از نیست لا اله الا الله دنبالش میگه که یک چیز گاهی بهش میگن ابریشم گاهی بهش میگن حریف گاهی بهش میگن پرند میگه چه حریر خوانی فوق العاده شعر فوق العاده شعر قشنگیه هات اصفهانی ولی تثلیث نفهمیده بوده مسیح بهش بگی که نفهمه تثلیث سه تا نام نیست که یک اسمش حریر باشه اسمش ابر شام باشه یک اسمش پرند باشه یه اسم داره معلومه اگه قرآن رد کرده اینو رد کرده خوب من الله الرحمن خدا الله تثلیث ذات خداوند تو ذات خداوند یک ذات شخص اینجوری نیست این ذوقی نه ولی عرفان عرفان یه چیز دیگری ببین تو بحث عرفان یه حرفایی است یک صحبت از عرفان صحبت از خود کلمه عرفان معرفت شناخت به هستی عشق مخالف هستی عشق به همه موجودات از این جهت که مخلوق او هستند خیلی خوبه اما یه وقت میریم سراغ عرفان وقتی میگیم یعنی مکتب ابن عربی اون یه فلسفه است مکتب ابن عربی فلسفه است مثل مکتب ملا مثل مکتب ابن سینا اثبات بکنه میپذیره اگه نتونست من نه داوری دارم که آره اگه مقصودتون از عرفان عشقه از عشق صحبت کرد معرفت هم چیز خوبی ولی آنچه به عنوان عرفان نظری عرفان عملیات عرفان عملی میگه مثلا مراقبه محاسبه کن نفستو مراقب حواست باشه یه چیزایی یاد آدم میده که این کارا رو بکن باهاش مسئله نیستا عرفان نظری مکتب فلسفی ابن عربی از ابن عربی شروع همون داوری که راجع به ابن سینا دارم کرد می پذیرد بعضی چیزها را میگم مهم مثلا چی آقایون آیت الله جوادی آیت الله مکارم دعوا میکنن سر وحدت من نمیدونم خدا من به خدا احاطه ندارم که آیه قرآن من احاطه به خدا ندارم که بگم واقعیتش چیه ندارم بهرام من مسئله این نیست که کدوم یک از شما دوتا درست میگید شما دعوای خودتون بکنید من یه حقیقت الحقایقی میشناسمتو میدونم باید تسلیمش باشم جز حق نمیگه جز حقم چیزی از من نمیخواد من میدونم باید تسلیم حقیقت باشم با این دیوار یکیه یا جدای از این دیواره داخل این میزه هم به خارجه هم من میدونم که نمیدونم مطلقه عقل من چی احاطه نداره شما دعواتون بکنید منم قرائت از اسلام راحت و خوب مردم تسلیم حقیقت باشید اما چیز پیچیده خوب خوش آمدید خداحافظ خداحافظ
خلاصه:
لطفاً توجه داشته باشید که همهٔ مشارکتها در راه روشن ممکن است توسط دیگر مشارکتکنندگان تغییر یابند، ویرایش یا حذف شوند. اگر نمیخواهید نوشتههایتان بیرحمانه ویرایش شوند؛ بنابراین، آنها را اینجا ارائه نکنید.
شما همچنین به ما تعهد میکنید که خودتان این را نوشتهاید یا آن را از یک منبع با مالکیت عمومی یا مشابه آزاد آن برداشتهاید (
راه روشن:حق تکثیر
را برای جزئیات بیشتر ببینید).
کارهای دارای حق تکثیر را بدون اجازه ارائه نکنید!
لغو
راهنمای ویرایش
(در پنجرهٔ تازه باز میشود)
تغییر عرض محدود محتوا